Ingen skal miste studieplass på grunn av «Hans»

Studentene som har problemer med å få møtt til studiestart skal ta kontakt med sin studieveileder.

studenter går rundt på campus i Gjøvik
Bildet er fra immatrikuleringen på NTNU i Gjøvik i fjor. Foto: Geir Olsen/NTNU

– Nye studenter som ikke klarer å komme seg til studiestedet i tide på grunn av flomskader etter «Hans», behøver ikke å bekymre seg for studieplassen sin. Det forsikrer Marit Reitan, prorektor for utdanning ved NTNU.

De siste dagene har NTNU mottatt en rekke henvendelser fra studenter som frykter at de ikke kommer seg til Trondheim, Gjøvik eller Ålesund i tide etter ekstremværets herjinger.

Det de behøver å gjøre er å varsle studieprogrammet de skal starte på, så vil det bli tatt hensyn til.

portrett av Marit Reitan
Marit Reitan, prorektor for utdanning ved NTNU.

Dersom du har problemer med å få møtt opp til studiestart på grunn av konsekvensene av ekstremværet «Hans», ber NTNU deg snarest mulig om å ta kontakt med studieveileder som du finner på studieprogramsiden til studiet du skal starte på.

Informasjon finner du her: Studiestart – Informasjon til nye studenter