Prinsen fikk oppleve entreprenørskap i praksis

Studenter: Nora Antonsen, Eirik Kristoffer Myking, Anna Mjønerud Gjestvang.

Dette er et blogginnlegg. Det gir uttrykk for skribentens mening.

Studentene improviserte og imponerte da H.K.H. Prins Daniel av Sverige besøkte NTNU denne uka. Prinsen ville lære om hvilke muligheter som finnes i Norge og Trondheim for unge entreprenører.

Da var det selvsagt obligatorisk med et besøk ved NTNU Entreprenørskolen. Professor Roger Sørheim ga en innføring i hva som skal lykkes med å utdanne entreprenører. Dedikerte folk, et universitet som tør satse, tålmodighet og respekt for studentene var blant stikkordene, og Sørheim understreket at studenter kan få til hva som helst.

Deretter var det klart for pitching av tre studentbedrifter – og akkurat da gikk brannalarmen. Men med kompetanse på å løse utfordringer på sparket, tok de sporty studentene hele presentasjonen utendørs, til applaus og jubelrop fra de besøkende.

Hans kongelige høyhet var tydelig imponert. Etter pitchene gikk han rett bort til studententreprenørene og ba om en selfie, før han tok seg god tid til en prat med alle tre.

Et det rart at vi på Fakultet for økonomi er kjempestolte av studentene våre?!

Les mer og se bildene fra besøket på LinkedIn.