Ikke rapportert om skader på campusene etter ekstremværet «Ingunn»

Beredskapen som ble satt i forkant er nå opphevet.

Bilde fra campus Ålesund
Foto: Eli Anne Tvergrov/NTNU

This article is also available in English.

Under et kort møte i beredskapsgruppa torsdag ettermiddag, ble det konkludert med at ekstremværet var mindre intenst i Ålesund og Trondheim enn det var grunn til å frykte.

Det er ikke rapportert om skader på personer, materiell eller bygninger ved NTNUs campuser etter ekstremværet «Ingunn».

Ved Sits bygg i Ålesund hadde noen fasadeplater løsnet i stormkastene, uten å forårsake andre skader. Utover det er det ikke meldt om episoder som berører NTNUs ansatte, studenter og bygninger.

Normal drift

Dersom det ikke skulle inntreffe noe spesielt med hensyn til værsituasjonen er derfor NTNU tilbake i normal drift igjen fra i torsdag.

Ekstremværet «Ingunn» førte til at campusene i Ålesund og Trondheim var stengt fra onsdag kveld til torsdag morgen.

Undervisning

Onsdag var undervisningen i Ålesund avlyst.

– Sikkerheten til våre studenter og ansatte går foran alt, og det værvarslet som er sendt ut gjør at vi følger ekstra nøye med og vurderer tiltak etter behov, sa Bjørn Haugstad, direktør for organisasjon og sentral beredskapsleder ved NTNU.

Les også: Campusene i Trondheim og Ålesund blir kvelds- og nattestengt

Les også: Ekstremværet «Ingunn» får konsekvenser i Ålesund og Trondheim