NTNU er i gang med krav til campus utbygging

Et par hundre studenter, ansatte og samarbeidspartnere er involvert i ulike grupper i NTNUs campussamling. VÄren 2022 skal de beskrive hvilke funksjoner og behov som mÄ lÞses i utbyggingen.

Gruppediskusjon i en tidligere fase av NTNUs campusutvikling. Foto: Hanna Maria Jones/NTNU

NTNU har opprettet en omfattende struktur for involvering for Ă„ sikre at Statsbyggs byggeprosjekt  for NTNU Campussamling til enhver tid har nĂždvendig kunnskap om den virksomheten de skal bygge for, og at byggingen blir forutsigbar og etterrettelige for NTNUs medarbeidere, studenter og andre interessenter. Her fĂ„r du en kort introduksjon:

Les mer pÄ NTNU sine nettsider

NTNU Campussamling

De neste Ärene skal NTNUs fagmiljÞ i Trondheim samles. Samlingen muliggjÞres av at staten investerer inntil 11,9 milliarder til bygging og ombygging av inntil 129 100 m2 i omrÄdet pÄ og rundt GlÞshaugen. Det er Statsbygg som skal bygge for NTNU. I 2021-2023 pÄgÄr regulering av omrÄdene som skal bygges ut og prosjektet utvikles frem mot investeringsbeslutning i Stortinget (hÞsten 2023). Forutsatt bevilgning kan bygging starte opp i 2024. Samlingen av NTNUs campus i omrÄdet rundt GlÞshaugen er et av de stÞrste utviklingsprosjektene i universitetssektoren, et av Norges stÞrste og mest komplekse byggeprosjekt, og har stor innvirkning pÄ byutviklingen.